نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 77360
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 77360

چالش های جوشکاری آلومینیوم

چالش های جوشکاری آلومینیومآلومینیوم و آلیاژهای آن به راحتی قابل جوشکاری هستند. با این حال ، ویژگی های معمولی جوشکاری فولاد همیشه اعمال نمی شود. چندین مورد منحصر به فرد آلومینیوم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، از جمله:

آلومینیوم تقریباً یک سوم وزن فولاد است ، در کمتر از نیمی از نقطه ذوب فولاد ذوب می شود و رسانایی حرارتی آن حدود شش برابر فولاد است. برای جوشکاری کارآمد ، حرارت ذوب آلومینیوم باید شدیدتر از دمای مورد نیاز برای ذوب فولاد باشد.
آلومینیوم رسانایی الکتریکی بالایی دارد فقط یک سوم کمتر از مس. از آنجا که هنگام گرم شدن تغییر رنگ نمی دهد و سرد به نظر می رسد ، جوشکار باید مراقب باشد که فلز داغ را لمس نکند.
آلومینیوم دارای یک پوشش نازک از اکسید طبیعی است که از خوردگی جلوگیری می کند ، اما باید قبل از جوشکاری برداشته شود تا از ذوب شدن به دلیل نقطه ذوب بالا جلوگیری شود. همچنین بسیار متخلخل است و به راحتی رطوبت ، روغن ، گریس و سایر مواد را به دام می اندازد.
آلومینیوم غیر مغناطیسی است ، بنابراین دستگاه های بالابر مغناطیسی برای کمک به جوشکاری بی اثر خواهند بود.

آلیاژهای قابل عملیات حرارتی را می توان پس از جوشکاری گرم کرد تا استحکام از دست رفته در حین جوشکاری بازگردد. استحکام آلیاژهای غیر قابل درمان با حرارت را می توان با کار در سرما یا سخت شدن با کرنش افزایش داد.

سیم جوش آلومینیوم
مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved